Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2013

HO.RE.CA. 2013

 Σε μία εβδομάδα αρχίζει η απόλυτη έκθεση. Φαντάζεται κανείς ότι ακόμα και οι οδοντογλυφίδες θα έχουν περίπτερο. Κάθε λογής εταιρία, αντιπρόσωπος, παραγωγός κλπ. θα δώσουν το παρών. Όποιος πάει με το σκεπτικό να τα δει όλα προσεκτικά, έχασε τη μπάλα! Θα είναι τόσα τα τμήματα, τόσα τα είδη σε κάθε τμήμα και τόσα τα περίπτερα σε κάθε είδος (στη προκειμένη περίπτωση για καφέ), που δεν είναι δυνατή η αξιοπρεπής αξιολόγηση όλων των προϊόντων, χωρίς να γίνει το μυαλό γιαούρτι και η γλώσσα κουρελού...
 Τι κάνουμε για να προφυλαχτούμε από εταιρίες/προμηθευτές που δε μας κάνουν (φυσικά αναφέρομαι μόνο σε όσους τους ενδιαφέρει η ποιότητα στον καφέ. Το κάθε project επιχείρησης έχει και τους δικούς του στόχους, concept και target group); Ρωτάμε πρώτα. Τι ρωτάμε; Ο καφές που πουλάνε, τι καφές είναι; Χώρες, ποικιλίες, επεξεργασίες, υψόμετρα, βαθμό καβουρδίσματος και γευστικό προφίλ. Θα πείτε οι πιο πολλοί, ότι δε θα καταλάβετε τίποτα απ'όλες αυτές τις πληροφορίες, εκτός ίσως από τα δύο τελευταία. Λάθος! Θα καταλάβετε με ποιόν μιλάτε! Είναι ένας πωλητής που θέλει να κάνει πωλήσεις και να βγάλει ποσοστά ή είναι άνθρωπος του καφέ και ψάχνεται. Αυτός που το ψάχνει, ξέρει τα πάντα για το καφέ του και αγαπάει το προϊόν του. Και ας μην τον βοηθάνε στη πώληση, όπως το χρησιδάνειο ας πούμε ή οι εικονικές εκπτώσεις της αρχικής τιμής...
 Αφού μας κάνει ο άνθρωπος που θα έχουμε απέναντί μας, δοκιμάζουμε. Εδώ θα σας δώσω μία συμβουλή, να αποφύγετε τα λάθη που είχα κάνει στη 1η έκθεση που είχα πάει. Δεν ήξερα ποιός είναι ο πραγματικά ποιοτικός καφές τότε και ξεχώρισα ένα καφέ με φοβερό σώμα και κρέμα. Αυτόν που μου "τίναξε" πιο πολύ τη γλώσσα. Αυτόν θα τον πρότεινα για ανειδίκευτο προσωπικό, καθώς είναι πιο ευκολοδούλευτος. Αν θέλουμε όμως να ξεχωρίσουμε από τη μάζα, θα κοιτάξουμε με λίγο διαφορετική ματιά το εσπρεσσάκι μας. Τσεκάρουμε τη κρέμα του να είναι ζωντανή και ελαστική. Δε θα σας πω αποχρώσεις, καθώς αυτό είναι σχετικό για κάθε καφέ. Δοκιμάζουμε. Ταιριάζουν όλα αυτά που μας είπαν, με αυτό που δοκιμάζουμε; Νιώθουμε κάτι διαφορετικό στη γλώσσα μας, σε σχέση με ό,τι έχουμε δοκιμάσει από commercial καφέδες; Ο καφές αν καλλιεργηθεί, επεξεργαστεί και καβουρδιστεί σωστά, δεν είναι αυτή η γεύση που μάθαμε από μικρά παιδιά. Η φύση του καβουρδισμένου speciality καφέ, είναι πολύ πιο πλούσια και πολυποίκιλη σε γευστικά και αρωματικά στοιχεία. Παραπέμπει σε φρούτα, μπαχαρικά, λουλούδια, ανάλογα το καφέ. Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν αναγνωριστεί περίπου 2.000 αρωματικά και γευστικά χαρακτηριστικά στον καφέ, ενώ στο κρασί κοντά στα 500 (συγνώμη αν κάνω λάθος τα νούμερα, αλλά εκεί κοντά είναι νομίζω)....
 Κράτησα για το τέλος τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Καφέ. Όπως έχω ξαναγράψει, δε θα συμμετέχω φέτος. Θα είμαι όμως τη Κυριακή και τη Δευτέρα, όλη μέρα σχεδόν στην έκθεση. Θα δω τα παιδιά που θα διαγωνιστούν και ελπίζω να δω πράγματα που θα με εκπλήξουν ευχάριστα. Να ακούσω πράγματα για το καφέ κα να δείξουν τι εστί barista. Τι κάνουμε; Τι είμαστε ικανοί να καταφέρουμε με αυτό το εξαιρετικά πολύπλοκο προϊόν που λέγεται καφές; Ο κόσμος στις κερκίδες να πάρει κάτι όταν φύγει. Και να μη στέκονται απλά στους κανονισμούς και στη φόρμα. Απόδειξη, αυτοί που κερδίζουν το Παγκόσμιο τόσα χρόνια. Λυγίζουν τους κανόνες, κοιτάνε πέρα από αυτά που ζητάει η φόρμα και διδάσκουν καφέ. Για τα υπόλοιπα, φέτος δε θα χαλάσω τη ζαχαρένια μου. Είδα ότι δε χρειάζεται να γίνεσαι κακός για να εκθέσεις τον κακό (ή τον άσχετο). Είμαι ανοιχτός σε γνωστούς και αγνώστους για καφεδοσυζήτήσεις στην έκθεση, όπως είμαι καθημερινά στη δουλειά μου. Ηλεκτρονικά, μετά την έκθεση επανέρχομαι με εντυπώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου